صفر تا صد راه اندازی رستوران | خانه سوخاری چندونه ای

راه اندازی رستوران یکی از راه های کسب درآمد برای افرادی است که سرمایه اولیه خوبی هستند و در نظر دارند به این بازار پر از سود وارد شوند. برای شروع این کار شما نیاز دارید که از تجربه های دیگران درس بگیرید و مسیر خود را قبل از افتتاحیه، به خوبی رسم کنید و با یک تیم حرفه ای، مشکلات را برای کسب و کارتان، آسان کنید. در ادامه اطلاعات اولیه و کاربردی را در اختیار شما قرار میدهیم، بنابراین تا انتها با ما همراه باشید!

راه اندازی رستوران

قبل از هرچیز بهتر است بدانید که منظور ما یک فست فود است و نه رستوران سنتی، هرچند که در این مسیر هر دو رستوران، تا قسمتهایی از راه، با هم همسو و هم جهت هستند، اما بهتر است در ذهنتان یک خانه سوخاری تصور کنید!

راه اندازی رستوران، از یک ایده آغاز میشود و تا به سود رسیدن، فراز و نشیب های مسیر در همه حال وجود دارند و حتی بعد از سود دهی هم شما با چالش های مختلفی رو به رو هستید اما مهم ترین بخش این موضوع، این است که یک تیم کاملا حرفه ای و کاربلد را در کنارتان داشته باشید که بدانید در هر شرایطی میتوانید به تیم و ایده ها و راه حل های آن اعتماد کنید.

برای قدم گذاشتن در این راه، تحقیق کنید، تا بتوانید بهترین برنامه را با پایین ترین ریسک ممکن، برای کسب و کار خود اجرا کنید. نقطه شروع این فرآیند، انتخاب نوع رستوران است، شما میتوانید با سرمایه ای که دارید یک رستوران بدون نام و صد البته ناشناخته در بین مردم افتتاح کنید یا راه صد ساله را در یک شب با گرفتن فرانچایز از یک برند شناخته شده طی کنید و بتوانید در کنار یک تیم قوی به سود دهی برسید و دیگر نگران مشکلات این راه نباشید.

انتخاب موقعیت مکانی

برای افتتاح و راه اندازی رستوران باید حتما لوکیشن انتخابی شما، شرایط خاصی مانند دسترسی راحت، جای پارک مناسب، شلوغ و پر رفت و آمد باشد. حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین لوکیشن را انتخاب کنید.

انتخاب نام و برند

راه اندازی رستوران نیازمند یک نام زیبا و خوب و مناسب است که بتواند در یاد و ذهن مردم بماند و شما بتوانید با این نام یک شعار تبلیغاتی و سازمانی بسازید و کم کم نام رستوران را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید.

اگر شما فرد محافظه کاری هستید و به مسیری که در پیش دارید، به اندازه کافی مطمئن نیستید میتوانید به خانه سوخاری چندونه ای درخواست نمایندگی بدهید و در این راه پر فراز و نشیب با اخذ نمایندگی چندونه ای و فرانچایز از این برند معتبر، با اطمینان و برنامه ریزی کامل و همکاری با یک تیم کاملا حرفه ای که قبل از شما این مسیر را طی کرده اند و با تمام مشکلات موجود در این راه مواجه شدند و موفقیت را کسب کردند، قرارداد همکاری ببندید.

با قرارداد فرانچایز چندونه ای شما از روز اول عضو یک برند هستید و راه صد ساله را یک شبه طی میکنید.

بازار هدف فست فود

به طور کلی بازار هدف برای رستوران های نو پا، نمیتواند بازار هدف جهانی باشد، اما به طور کلی بهتر است شما در آغاز راه بر جلب رضایت مشتری، تمرکز داشته باشید تا بتوانید در این بازار پر از رقیب کار خود را ادامه دهید.

اگر به ایده آل های این کسب و کار فکر میکنید پس بدون شک باید به عنوان زنجیره ای از یک برند با تجربه و قوی، کار خود را شروع کنید.

هزینه های راه اندازی رستوران

قبل از شروع سعی کنید که ریز هزینه های صفر تا صد راه اندازی رستوران را برآورد کنید و یک بخشی از سرمایه تان را هم برای هزینه های احتمالی و از پیش تعیین نشده در نظر بگیرید.

هزینه های اصلی و بزرگی که شما برای آغاز نیاز دارید شامل :

1- هزینه اجاره و یا خرید یک مغازه با متراژ مناسب در محل مناسب

2- هزینه دکوراسیون و تغییرات داخلی مغازه

3- هزینه خرید لوازم آشپزخانه و لوازم صنعتی مورد نیاز

4- هزینه استخدام پرسنل

5- هزینه تبلیغات

6- هزینه خرید مواد غذایی اولیه

و…

مجوز های مورد نیاز برای راه اندازی رستوران

یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای راه اندازی رستوران اخذ مجوزهای موردنیاز است. این مجوز ها عبارت‌اند از:

1- کسب مجوز از اتحادیه

2- کسب مجوز از بهداشت

3- کسب مجوز بهداشت پرسنل

4- کسب مجوز از اماکن

5- کسب مجوز تابلو از شهرداری

6- و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *